Interoptik er kåret til bransjevinner i både Norsk Kundebarometer 2025 og Norsk Bærekraftbarometer 2025.

– Det er utrolig inspirerende å se at vårt fokus på en premium opplevelse, klinisk ekspertise, personlig oppfølging og det rike utvalget av kvalitetsprodukter blir verdsatt. Vi jobber målrettet for å tilpasse oss behovene til hver enkelt kunde, og det er veldig motiverende å få slike tilbakemeldinger, sier Trond Lie Jensen, kjededirektør i Interoptik.
I årets måling har Interoptik ikke bare befestet sin posisjon som best i optikerbransjen, men også sikret en imponerende fjerdeplass uavhengig av bransje, kun slått av Vinmonopolet, Vipps og Flytoget.
Bærekraft i praksis – mer enn miljø
Å bli kåret til bransjens beste på bærekraft er en like viktig seier. For Interoptik handler bærekraft om mer enn miljø – det handler om å ta ansvar for mennesker, samfunn og fremtidige generasjoner. Blant annet har det blitt etablert ordninger for innsamling og gjenbruk av brukte briller, og det jobbes aktivt med å redusere fotavtrykk gjennom hele verdikjeden.
– Bærekraft er en naturlig del av Interoptik sitt samfunnsansvar. Vi ønsker å gjøre en forskjell – både for miljøet og for våre medmennesker. Derfor fokuserer vi på å følge opp og videreutvikle miljøvennlige tiltak på lik linje med vårt arbeid for sosial bærekraft og inkludering, sier Lie Jensen.